Guillotine
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

het handelshuis

Ga naar beneden

het handelshuis Empty het handelshuis

Bericht  Lange_jan di maa 03, 2009 5:29 pm

het is jan's eerste dag als schout te luttindrecht, hij besloot direct voor enige welvaart te zorgen door een groot handelshuis te laten bouwen en voor de aanleg van wegen naar het handelshuis toe te zorgen


een grote massa heeft zich inmiddels rond de schepen verzameld jan is druk in de weer

de massa aan mijn linkerhand is uitgekozen tot opbouw van de weg jullie instructeuren zijn aangewezen en zij zullen jullie voorbeeld zijn

ik wens de weg in minder dan anderhalve week af te hebben zoniet zorg ik er persoonlijk voor dat de pacht van dit jaar 4 maal zo hoog zal zijn voor de luiaards

de massa aan de rechterhand ,welnu allerlei soorten gereedschap liggen gereed en daarbij liggen de grondstoffen ernaast
voor jullie zijn er dezelfde maatstaven: binnen 4 dagen klaar en anders 4 maal de gewone pacht!

en met een hardwerkende dorpsbevolking achter zich latend, vertrekt jan naar zijn prieeltje

Lange_jan

Aantal berichten : 11
Registration date : 06-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

het handelshuis Empty Re: het handelshuis

Bericht  Lange_jan do maa 05, 2009 7:39 pm

ona 2 dagen arriveerd jan weer bij de voormalige bouwput

geweldig,ik zie dat jullie alles hebben gedaan wat ik vroeg, het handelshuis zal haar deuren vanaf vandaag openen
handelaren uit verre oorden horen zich in dit gebouw te melden en hun handelswaar op te geven
de man hier naast mij is gerardus de portier. het hoofd van het handelshuis

meester, meester: mag ik nu de bevelen hier geven

pffff, dat kan je wel wat netter vragen, maar goed, ga je gang

en met een gerust hart verlaat jan het dorp, hij weet dat de locale economie nu een enorme sprong zal maken!

Lange_jan

Aantal berichten : 11
Registration date : 06-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum