Guillotine
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aankomst Dirk Jan Guillotine

Ga naar beneden

Aankomst Dirk Jan Guillotine Empty Aankomst Dirk Jan Guillotine

Bericht  Dishredir de Guillotine ma sep 29, 2008 10:18 pm

Op uitnodiging van zijn neefje loopt Dirk Jan rustig richting het kasteeltje van Doorwerth. Daar staat een jonge knaap half slapen op hem te wachten leunend op een hellebaard.
Halt, roept het jonkie.
Halt wat? Roept Dirk Jan terug vrolijk doorstappend.
Ik zei halt, u moet stoppen! Roept de wat nerveus wordende jongen Dirk Jan toe En hij kijkt achterom om te zien of ze daar doorhebben wat er gebeurd.
Halt wat? Vroeg ik je snotneus, wie denk je dat je voor je hebt? Dirk Jan speelt met de gedachte het kereltje in de gracht te gooien en loopt gewoon met dezelfde snelheid als voorheen door.
Ik moet u tegenhouden op bevel van heer Guillotine. Roept de jongen enigszins zelfverzekerd maar wel kijkend om hem heen om te zien of hij al hulp gaat krijgen.
Ik ben de Heer Guillotine! En ik geef nooit zulke bevelen, ik deel uberhaubt al jaren geen bevelen meer uit. En nu opzij jij! Dirk Jan stapt rustig verder terwijl de jongeman zijn Hellebaard op hem richt. Dirk Jan tikt met zijn bedelstaf de Hellebaard opzij en doet zelf een stap opzij. Hij laat zijn staf vallen en grijpt de Hellebaard met een draai zo razendvlug dat de jongen met open mond toekijkt hoe het wapen opeens in de handen van zijn belager is.
Als je niet kan vechten, dan moet je geen wapens vasthouden. Zegt Dirk Jan terwijl hij de hellebaard voorzichtig teruggeeft. Dan pas herkent de jongen Dirk Jan van een schilderijtje dat ergens aan een muur in het kasteel hangt.
U bent Dirk Jan Dishredir de Guillotine! Roept de wachter vrolijk uit.
Uhm, Dishredir en "de" gebruik ik niet echt meer hoor. Enigszins verbaasd kijkt Dirk de jongen aan, schijnbaar kent men hem toch hier.
Goed breng me naar mijn neef als je wilt beste jongen.
Zegt Dirk Jan die nog steeds verbaasd blijft, vooral ook omdat de jongen opeens heel erg opgewekt doet.

Dishredir de Guillotine

Man
Aantal berichten : 2
Leeftijd : 50
Woonplaats : Heusden
Registration date : 29-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum