Guillotine
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt...

Ga naar beneden

De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Empty De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt...

Bericht  Tristan Vanqueour vr okt 24, 2008 3:40 pm

Roleplay regels voor de scenarios

Jaarmarkt van Arnhem” 19 october – 10 november

Achtergrond
De Jaarmarkt van Arnhem is een jaarlijks spektakel gehouden op de grote Tawremarkt gelegen tussen de Janspoort en de Rijnpoort. Op de levendige jaarmarkt is van alles te koop, ook uit verre landen, meegebracht door oosterse kooplieden en rondreizende kooplieden trokken. Maar er is niet alleen van alles te koop te koop, maar er word ook muziek gemaakt, gegokt en gedronken.

Het aanbod op een grote jaarmarkt is groot. U vindt er er onder andere 'fruit, appelen, noten, koek, rozijnen, vijgen en poppengoed'. Er voor elk wat wils was te vinden en het is een drukte van belang was. Er zijn reizigers met zaken meegebracht uit verre landen, oosterse kooplieden verkopen er specerijen als saffraan en gember, moorse kooplieden komen met Spaanse en Italiaanse waar als majolica-aardewerk en Venetiaans glas.

Ook speciale doctor zijn er voor uw pijnen die u ter plekke kunnen genezen, minstrelen, een poppenkast om je te bescheuren en het gerucht gaat dat er zelfs een vreemd uitgedoste man (ze zeggen van overzee) met een mand komt, waaruit een gevlekte slang omhoog kronkelt als hij op een rare fluit speelt - komt dat zien!

Spelers
U wordt uitgenodigt om in te loggen in de site met uw IG naam of een alternatief karakter en door Arnhem te lopen, herbergen te bezoeken, de kerken, de rosse buurt en natuurlijk de jaarmarkt.

Indien u een van de speciale karakters wil spelen die “kleur“geven aan de stad of dit speciale evenement, PM me dan via het forum dan pas ik het in het avontuur. Ik kan dan ook intructies geven voor specifieke acties. Let wel: er zijn slechts een beperkt aantal speciale spelende karakters mogelijk.

Er gaan tevens geruchten dat de smokkelaars van Arnhem dit jaar de markt onveilig gaan maken. Tevens de officieel gebande opgezette vuistgevechten waar geld rondgaat zijn weer verwacht... Het Hollandsche Leger is gelukkig aanwezig, dankzij een verdrag tussen het Leger en Arnhem.

Regels
Het forum wordt gemodereerd en iedere vorm van misgebruik, zoals ook vermeld in de regelementen van het DRK forum wordt niet getolereed. Anders dan op het normale forum, zijn er gamemasters aanwezig die het senario voortduwen naar een climax. Het is een verhaal met begin, midden en eind.

Het begint op 19 october en loopt tot 10 november, er is dus tijd zat om van de stad en zijn speciale activiteiten te genieten.
Kortom: leef u uit of u nu verwikkelt wordt in de gebeurtenissen of weken laveloos de herbergen langsgaat, een bezoek aan de jaarmarkt van Arnhem is het waard!

Arnhem kunt u hier vinden: https://guillotine.actieforum.com/index.htm

Gemaskerde Bal van Kasteel Doorwerth” 25 october – 8 november

Achtergrond
Het is de rage in Italie waar wordt gezegt: “Se non stai bravo viene il babau e ti porta via”, en dus wees gewaarschuwt. Een gemaskert bal is gevult met mysterie, met de onderliggende dreiging van gevaar dat nimmer komt. Op dit bal speelt u door uw masker een rol en aldus kunt u kiezen hoe u zich gedraagt, vrij van uw karakter, al is het maar voor een avond. Maar pas op klokslag twaalf gaan de maskers af! Wellicht wilt u net daarvoor uw koets weer opzoeken?

De volgende personages worden verwacht:

* Abadea is de zot die lacht om niets
* Arlecchino de Harlekijn
* Brighella, een slimme, maar slechte handelaar
* Colombina de vrouwelijke Harlekijn
* Il Capitano, de kapitein
* Il Dottere, de doctor
* Gianduiais, en goed gemanierde boer.
* Innamorata (de geliefde). De leidende dames in de dans.
* Innamorato (de geliefde) De leidende heren in de dans.
* Isabella is de dochter van Pantalone's.
* Pagliaccio (de clown).
* Pantalone de Kasteelheer.
* Pedrolino (een Pierrot)
* Pulcinella heeft een bult op de rug en een enge haak neus.
* La Ruffiana (de oude vrouw) is meestal een moeder en roddelt. Ze bemoeit zich met het leven van geliefden
* Scaramuccia is de avonturier en handig met het zwaard
* Zanni is de oude, moegewerkte bediende.

Let wel: dit zijn alle masker karakters en hebben niets te maken met het karkater dat u speelt of in de Balzaal of IG.

Spelers
Indien u wilt meedoen aan het bal dan dient u eerst bij Tristanvanqueour IG via het forum een verzoek doen voor een masker en een maskerkarakter. Deze zult u verkrijgen via de reply. U dient wederom aan te geven of u us IG karakter gebruikt of een nieuw personage (waarvan ik dan wel een bescijving wil hebben).

U wordt uitgenodigt naar de balzaal te gaan zonder in te loggen en aldaar per reactie het door u verstrekte masker en maskerkarakter te plaatsen. Let wel: klachten van spelers over misbruik van hun maskers en karkakter worden gestuurt naar mijn in een Forum PM en worden direct behandelt. Misbruik wordt gestraft door het blokken van die spelers die zich niet kunnen gedragen! Het doel is hier om lol te hebben, niet om waanzinnige moord complotten op te zetten.

Mocht u denken dat u zich niet goed kunt vermommen mag u ook als ingelogde speler op het bla verschijnen met masker, maar u bent dan wel herkent door mensen die u IG kennen.

Wederom zal er een strikt scenario worden gespeelt en hiervoor heb ik 3-4 speciale spelers nodig. Indien u een van de speciale karakters wil spelen PM me dan via het forum dan pas ik het in het avontuur. Ik kan dan ook intructies geven voor specifieke acties. Mocht u karakter iets zeer speciaals in gedachten hebben overleg het dan eerst met mij of het past anders laat ik het niet toe. Verder kunt u doen er laten wat er op een bal gedaant wordt.

Open voor de genodigde gasten met masker:
* Balzaal, Eetzaal en de Gastenvertrekken. En Arnhem natuurlijk...

Er gaan geruchten onder het personeel dat de dochter van de kasteelheer even al haar problemen wil vergeten...

Regels
Het forum wordt gemodereerd en iedere vorm van misgebruik, zoals ook vermeld in de regelementen van het DRK forum wordt niet getolereed. Anders dan op het normale forum, zijn er gamemasters aanwezig die het senario voortduwen naar een climax. Het is een verhaal met begin, midden en eind.

Het begint op 25 october en loopt tot 8 november, er is dus tijd zat om je in te leven en te genieten van wijn, muziek en de interesante karakters die dit bal het bal maken van het jaar!
Kortom: leef u uit of u nu verwikkelt wordt in de intriges van het kasteel of volgevreten in de eetzaal maar niet op kan staan, het gaat maar om een ding: plezier.

Arnhem vind u hier: https://guillotine.actieforum.com/index.htm
Tristan Vanqueour
Tristan Vanqueour
Admin

Man
Aantal berichten : 179
Leeftijd : 625
Woonplaats : Heusden
Familie naam : Guillotine
Beroep : Gierstboer, Slager en Kunstenaar
Registration date : 25-03-08

Karakteristieken
Kracht:
De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Left_bar_bleue100/255De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Empty_bar_bleue  (100/255)
Intelligentie:
De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Left_bar_bleue68/255De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Empty_bar_bleue  (68/255)
Charisma:
De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Left_bar_bleue168/255De spelregels voor het Bal en de Jaarmarkt... Empty_bar_bleue  (168/255)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum