Guillotine
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het gemaskerde Bal

+7
pim_t
Jaqueau Lange de Ver
Harri
Mojan
Innamorata
Innamorato
Tristan Vanqueour
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Het gemaskerde Bal

Bericht  Tristan Vanqueour vr okt 24, 2008 3:41 pm

[De dag ervoor]
Hard werdt er gewerkt om alles in gereedheid te brengen, maar nu is de dag daar!
Tristan Vanqueour
Tristan Vanqueour
Admin

Man
Aantal berichten : 179
Leeftijd : 625
Woonplaats : Heusden
Familie naam : Guillotine
Beroep : Gierstboer, Slager en Kunstenaar
Registration date : 25-03-08

Karakteristieken
Kracht:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue100/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (100/255)
Intelligentie:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue68/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (68/255)
Charisma:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue168/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (168/255)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Tristan Vanqueour za okt 25, 2008 5:25 pm

[Start; avond van het bal het eerst uur]

De Balzaal is nog leeg maar Tristan spiekt nog zonder mask, maar met kostuum de zaal in. Over de vloer ziet hij de nerveus de ceremoniemeester heen en weer lopen.

Het gemaskerde Bal Announcer

De zaal is schitterend versiert en witte wijn staat klaar in kristallen glazen. De warmte van de kaarsen op de Kroonluchters is een aangename warmte die de koude tocht doet vergeten. Als Tristan de eerst gasten ziet binnenkomen, verstopt hij zich vlot.
Tristan Vanqueour
Tristan Vanqueour
Admin

Man
Aantal berichten : 179
Leeftijd : 625
Woonplaats : Heusden
Familie naam : Guillotine
Beroep : Gierstboer, Slager en Kunstenaar
Registration date : 25-03-08

Karakteristieken
Kracht:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue100/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (100/255)
Intelligentie:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue68/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (68/255)
Charisma:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue168/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (168/255)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  gast za okt 25, 2008 6:01 pm

Het gemaskerde Bal Pedrolino205x248

Pedrolino stapt zwierig de balzaal binnen.

Hmmmm, nog leeg. Dan is er vast niemand die ziet als ik een glaasje wijn neem.

gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  La Ruffi za okt 25, 2008 6:03 pm

Het gemaskerde Bal LaRuffiana

Een mooie koets stopt voor het kasteel. Twee bedienden stappen af en doen het deurtje van de koets open. Er komt een dame uit met een mooie wijde zwarte rok en daarboven een gouden korset. Haar haar is lang en voor de gelegenheid hoog opgestoken, met een prachtige gouden speld erin en natuurlijk draagt ze een masker. één van de bedienden helpt haar uit de koets en terwijl ze met zijn drieën naar binnen lopen rijdt de koets weg. In de balzaal aangekomen werpt de dame een korte blik op de prachtige versieringen, waarna ze aan een tafeltje gaat zitten. De bedienden lopen door en gaan tegen de muur staan, op een plek waar ze alles goed kunnen overzien.

La Ruffi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi za okt 25, 2008 6:11 pm

Het gemaskerde Bal Arlecchino

Een tweede koets rijd de imposante laan in en moet wachten achter een andere koets. Vlot doet hij zijn masker aan, de kap van zijn zwarte mantel overzijn achterhoofd en pakt zijn zotten stok die bij zijn masker zat. Even denkt hij wat moet ik daar nu mee?

Dan stapt hij uit de koets, bedenkt zich dat hij een zot moet spelen, maar bedenkt zich dan en loopt de open deuren in van de Balzaal.

Binnenziet hij twee dames, een zittende en drie lakeien.

Arlecchino knikt naar de dames, wat vervolgens een vreemde buiging wordt, een grijns speelt rond zijn mond.

De stilte in de zaal wordt verbroken door de hakken van zijn poulains op weg naar de wijn

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za okt 25, 2008 7:30 pm

Het gemaskerde Bal Abadea

Met zijn rinkelende belletjes hoed komt Abadea binnen vlot danst hij wat om de ceremonie meester heen, wat een enge man denkt hij als hij geschrokken kijkt naar de duistere ogen achter het masker. Nerveus en geschrokken danst Abadea weg als een rinkelende zot, lachend om niets en niemand. Met zijn twee mondhoeken naar beneden ziet hij er als een zotte zot uit, iets dat toch klopt voor dé zot.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Isabella za okt 25, 2008 7:40 pm

Een jonge dame komt de balzaal ingelopen. Ze draagt een prachtige lichtrode jurk, die is bewerkt met zwarte borduursels. Natuurlijk draagt ze daarbij haar masker.

Het gemaskerde Bal Kbyd0y

Isabella
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za okt 25, 2008 7:45 pm

Zijn ogen uitkijkend naar die schoonheid, die heerlijkheid, de perfectie.. speelt een glimlach toch rond zijn mond, alleen zij.. alleen zij kan een glimlach rond zijn lippen toveren, verder komt hij ook niet dan een glimlach. Vroeger .. ja vroeger lachte hij misschien wel eens, maar dat, dat is hij vergeten.... Onzeker zet hij wat stapjes richting Isabella, de dochter van de kasteelheer. Op een afstand van 4 meter blijft hij staan, onzeker.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Brighell za okt 25, 2008 8:01 pm

Het gemaskerde Bal Brighella

Harde hakken van leren zolen kondigen een sinister gelaat aan. Brighella kijkt een naar de wijn en neemt de zaal eens op. Dan slaat hij de armen overelkaar en wacht af.

Brighell
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi za okt 25, 2008 8:04 pm

Het gemaskerde Bal Arlecchino

Arlecchino kijkt eens verbaast naar het rode masker en speelt eens overdreven met zijn overdreven kin.

hahahHAHhaHhah kakelt Arlecchino met een verdraaide stem, waarna hij de dames wijn gaat brengen, zo diep buigend dat zijn neus de grond raak.

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za okt 25, 2008 8:11 pm

Het gemaskerde Bal Abadea


Geschrokken van de lach van Arlecchinno gaat Abadea ook maar een glas wijn halen om wat tot rust te komen. Wijn, denkt hij, wat een sublieme drank.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Isabella za okt 25, 2008 8:26 pm


Isabella ziet Abadea naar haar kijken als ze binnenkomt. Er verschijnt een glimlach rond zijn mond en hij komt wat dichterbij. Dan blijft hij weer staan. Isabella kijkt naar de man. Ze voelt zich een beetje ongemakkelijk, ze is dan ook nog nooit op een gemaskerd bal geweest, deze man kan iedereen zijn, haar geliefde, of haar grootste vijand.

Na een korte twijfeling besluit ze op hem af te stappen.

Dag heer, mijn naam is Isabella.

Haar stem klinkt twijfelend en verlegen.

Isabella
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za okt 25, 2008 8:33 pm

Het gemaskerde Bal Abadea

Verlegen neemt Abadea een slok uit zijn glas met wijn, hierbij weerklinken de belletjes en wordt Abadea achter zijn masker rood. Hij kijkt naar de wonderschone dame die hier voor hem staat en zojuist hem aansprak, zijn lippen vertikken het om een glimlach te voorschijn te toveren en blijven sip naar beneden staan.

Ik, eh
Abadea struikelt wat over zijn woorden en floept er dan uit heet Abadea en wordt door sommige een zot genoemd ...

Verlegen beweegt hij zijn hoofd en laat de belletjes klinken als teken dat hij écht een zot is.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  La Ruffi za okt 25, 2008 8:42 pm

Het gemaskerde Bal LaRuffiana

La Ruffiana nipt elegant van haar wijntje en houdt haar ogen strak gericht op Abadea en Isabella. Wat zou er tussen die twee spelen? Denkt ze vertwijfelt. Snel giet ze de laatste wijn naar binnen en knipt in haar vingers. Een ober komt naar het tafeltje.
Doet u mij er nog maar ééntje.

Ook deze giet ze in één keer achterover. Ze gooit haar schouders los en loopt gracieus naar Abadea en Isabella.

Goedenavond dame en heer. Hoe maken jullie het?

La Ruffi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Isabella za okt 25, 2008 8:43 pm

Het gemaskerde Bal Isabella
Ik, eh.... heet Abadea en wordt door sommige een zot genoemd ...

Verlegen kijkt Isabella naar Abadea.

Aangenaam, Abadea... Voelt vreemd hè, zo'n gemaskerd bal? Mag ik vragen waarom u zo zenuwachtig overkomt?

Isabella
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamora za okt 25, 2008 8:56 pm

Het gemaskerde Bal Innamorata1 & Het gemaskerde Bal Innamorato1

Aan het begin van de avond rijdt er wederom een koets de oprijlaan op. Het paar dat in de koets zit heeft de afgelopen nacht in Tiel doorgebracht.

Het bezoek aan Tiel was tweeledig. Aan de ene kant om goede vrienden te bezoeken die zich in Tiel gevestigd hebben, maar ook om te voorkomen dat overige gasten hen wellicht onverhoopt tegen het lijf zouden lopen in Arnhem...

Als de koets voor de entree tot stilstand komt, doen ze beide hun masker voor. De jongeman springt soepel uit de koets. Hij draagt een goedpassend donkerbuin pak met goudkleurige knopen en afwerking, en een ecru hemd. De hoed die hij draagt verbergt grotendeels zijn haardracht. Hij houdt heel galant het koetsdeurtje open voor zijn geliefde en helpt haar uitstappen. Zij draagt een imposante japon, eveneens in de kleuren donkerbruin, ecru en goud. De maskers passen perfect bij hun kledij. Haar haar heeft ze speciaal voor deze gelegenheid in lange pijpkrullen laten draaien.

Arm in arm stappen ze de balzaal in en ze zien dat er inmiddels al aardig wat mensen binnen zijn. Even kijken ze vol bewondering om zich heen. Dan stappen ze verder de zaal binnen.
Ze groeten de aanwezigen vriendelijk met een plechtig knikje.

Ze zijn alletwee toch een beetje zenuwachtig. De overige aanwezigen zijn vast bekenden, je weet alleen niet wie er achter het masker schuil gaat. De jongedame realiseert zich dat het zeker wennen zal zijn om haar geliefde niet bij zijn echte naam te noemen. Maar vanaf nu tot middernacht zijn zij Innamorata en Innamorato, de dame en heer van de dansvloer.

Innamora
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za okt 25, 2008 9:10 pm

Het gemaskerde Bal Abadea

Ja, het voelt vreemd maar toch veilig. Ik, eh, doe zo zenuwachtig omdat ik in het gezelschap ben van zo een schonen damen.

Na dit gezegt te hebben wordt hij iets losser, het belangrijkste woord is er uit en hij haalt rustig adem om wat zekerder in zijn schoenen te gaan staan en zijn benen te schudden waardoor de belletjes op zijn voet gaan klinken.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pantalon za okt 25, 2008 9:27 pm

Het gemaskerde Bal Pantalone

Langzaam stapt Pantalone de balzaal binnen.
Hij kijkt eens in het rond, en ziet een aantal charmant uitziende dames, en een paar heren staan.
Met rustige tred loopt hij naar La Ruffiana, en buigt een beetje voor haar

Een goeden avond vrouwe.
Wat doet een charmante dame als u in haar eentje op een feest?

Pantalon
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za okt 25, 2008 9:43 pm

Het gemaskerde Bal Abadea

Abadea kijkt naar de naderende La Ruffiana en begroet haar gracieus.

Goedenavond Vrouwe.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  gast zo okt 26, 2008 9:18 am

het feest is al aardig opgang als er een mysterieus iemand verschijnt in de deuropening

Zelfverzekerd loopt hij richting de bar en laat zich een goed glas inschenken. Daarna draait hij zich om en knipoogd naar alle schoonheden

Aangenaam

Het gemaskerde Bal IlDottere

gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pulcinel zo okt 26, 2008 11:57 am

Het gemaskerde Bal Pulcinella
Ongemerkt , hoopt ze toch, komt Pulcinella de feestzaal binnen.Met haar bult en haakneus voelt ze zich nooit echt goed in plaatsen met veel volk maar dit feest kon ze toch echt niet missen.
Rustig kijkt ze alles eens aan en loopt dan naar de bar in de hoop dat ze daar een glas wijn kan bemachtigen.
Nippend van de wijn loopt ze wat rond en geniet van de gezellige drukte.


Pulcinel
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Brighell zo okt 26, 2008 12:08 pm

Het gemaskerde Bal Brighella

Brighella die alles goed observeerd ziet weer een gast binnenkomen. Hij houd zijn hoofd iets schuin, maar kijkt dan weg...

Brighell
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  La Ruffi zo okt 26, 2008 1:36 pm

Het gemaskerde Bal LaRuffiana

La Ruffiana knikt vriendelijk, maar met een vleugje arrogantie naar Pantalone.

Dag heer, ik voel me gevleid door uw woorden. Ik ben maar een dame alleen, maar met wie heb ik het genoegen?


Ze glimlacht verleidelijk naar Pantalone

La Ruffi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innorato zo okt 26, 2008 3:25 pm

Het gemaskerde Bal Innamorato1
[Feestzaal]

Innorato, rond zich heen kijkend met verbazende ogen van al de glamourieuze taferelen om hem heen, laat zich verliefd bij de hand begeleiden door zijn beeldschone Immorata...

De feestzaal instappend voelt hij de zenuwachtige houding van zijn geliefde in haar ietswat vochtige handpalm en neemt haar wat bevend hand steviger vast om ook zijn onzekerheid niet te laten blijken.

Wat onwennig door het masker op zijn aangezicht, probeert hij zijn Innorata gerust te stellen en buigt zijn hoofd zo schuin mogelijk over haar ontblote schouder heen...

In de onmogelijkheid door het masker om zijn zachte lippen in haar hals te drukken, fluistert hij ietswat gefustreed maar tedervol in haar rechteroor...
Hhmmmm..wat zie je er beeldig uit, liefste. Je bent mijn engel met je mooie lang golvende pijpkrullen. Je zou je haar niet enkel voor deze gelegenheid zo moeten opmaken, je mag je best ook zo heerlijk opdossen tijdens ons geliefd ontbijt, hoor...

Om alle misverstanden te vermijden noem je me maar, «Inno », voor deze avond. Zo heb ik de eer om je met de naam « Inna » aan te kondigen.

Immo glimlacht even knipogend naar haar, maar voelt zich alweer vlug onwennig door het imponerende masker op mijn aangezicht.

Hoe kan ik nu in godsnaam mijn gepaste uitdrukkingen aantonen met dit masker over mijn gezicht...gromt hij wat...niemand ziet mijn blijde glimlach zo. Laat staan een knipoog, maar dan moet iedereen nog goed oppassen ook.... Gelukkiglijk is mijn mond er niet door gesnoerd, want dat ligt niet in mijn aard...denkt Inno knorsend.


Nog steeds onder de indruk van al het mooie, kijkt Innorato naar de andere uitgenodigden en merkt een jonge dame op met een prachtig lichtrood kledingstuk met zwart kanten borderingen en een breed parelende halsketting...

Oww..denkt hij bij zichzelf...een pracht van een meester-weverwerk. Even bewonderingswarig als het hof van de nobele landheer.

Immo lacht wat luider als hij de mysterieuze, maar zo zelfverzekerde, naar de bar stappende « Doktor » ziet knipogen naar al de aanwezige schoonheden...Tsjouuu ...denkt hij... een dameskiller... dat wordt spannend.

Inno maakt met een tedervolle beweging duidelijk aan zijn Inna dat hij graag naar de met witte wijn gevulde kristallen glazen wil lopen en schrikt even als hij een spiekende schim achter de gloedrode gordijnen met fijne goudendradige afwerkingen ziet bewegen....

Innorato
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  ceremoni zo okt 26, 2008 4:20 pm

Vanachter de gordijnen verschijnt de ceremoniemeester. In zijn hand een rol perkament, een staf en zijn gang is gehinderd door een kleine hondje dat vrolijk om hem heen dartelt.

Het gemaskerde Bal Announcer

Aangekomen in de zaal kijk hij rond en stamp zijn staf hard op de grond.
Bonk bonk bonk

Welkom gasten! waf waf waf

Welkome bij 'Un ballo in maschera' een nieuwe rage uit Italie, door u vertaalt door wijlen Lange Jan de Guillotine, God hebbe zijn ziel. Vanavond zijn we niet wie we altijd zijn, dus pas op! Wees voorzichtig met uw meningen en uw acties. Wees ook voorzichtig vanavond, doe uw masker niet af want deze beschermt u tegen de bau-bao, welke om middernacht weer het bos in zal gaan om te jagen en bloed te drinken, tot die tijd hou uw masker op.

U allen speelt een spel, een comedie, wellicht met blijde, wellicht met tragische afloop, wie zal het weten, gasten zullen nog komen en andere weer gaan. Dit pamlet zal ik dan ook voor u allen achterlaten.


wafwaf waf grrrr De ceremoniemeester ontrolt zijn pamflet, waaronder een merkwaardig zegel hangt. Het is lastig te zien van ver weg.

Welkom hier te Doorwerth.

Dit bal zal zich afspelen in de balzaal waar u nu bent en voor uw geriefelijkheid is ook de eetzaal gevult met heerlijkheden. Tevens zijn alle gastenvertrekken open in deze vleugel, voor als u even rust wilt genieten. Maar wees voorzichting, de bau-bao heeft vele oren en ogen.

Na het eerst uur, volgen er nog 5, om na middernacht door te feesten als u mocht willen, dan natuurlijk zonder masker. Wellicht bevind ik me onder u en wellicht ook niet, maar boven al laten we dansen in het tweede uur tot middernacht!

Was getekend,
de heer van de nacht


De ceremonie meester knikt naar de aanwezigen en draait zich bijna mechanisch om. Het hondje vindt het allemaal schitterend

wafwafwafwafwafwafwafwaf

ceremoni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamora zo okt 26, 2008 4:36 pm

Het gemaskerde Bal Innamorata1

Innamorata lacht zachtjes als haar liefste in haar oor fluistert dat ze er beeldig uit ziet.

Dank je, mijn liefste.

Om alle misverstanden te vermijden noem je me maar « Inno » voor deze avond. Zo heb ik de eer om je met de naam « Inna » aan te kondigen.

Hij knipoogt lief naar haar. Dan ziet ze haar lief om zich heen kijken. Ookal kan ze zijn verdere gezichtsuitdrukking nauwelijks zien, ze kent hem goed genoeg om te weten wat hij denkt.

Ze laat zich dan ook begeleiden naar de tafel met de wijn, ook omdat ze zelf inmiddels wel zin heeft in een glas heerlijke, frisse witte wijn.

Innamora
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pantalon zo okt 26, 2008 5:23 pm

Het gemaskerde Bal Pantalone

Dag heer, ik voel me gevleid door uw woorden. Ik ben maar een dame alleen, maar met wie heb ik het genoegen?
Ik ben Pantalone vrouwe. De Kasteelheer hier.
En met wie heb ik het genoegen?


Pantalone beantwoord de glimlach van La Ruffiana, en grist snel 2 glazen champange van een voorbij wandelend dienblad.
Een van de glazen bied hij aan aan La Ruffiana


Wenst u iets te drinken, vrouwe?

Pantalon
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Innamorato&Innamorata melden zich aan

Bericht  InnaMOra zo okt 26, 2008 5:40 pm

Het gemaskerde Bal Innamo16Het gemaskerde Bal Innamo15
Innamorata en Innamorato melden zich aan bij de ceremoniemeester, en betraden de prachtige balzaal. Wat onwennig pakt Innamorata de hand van Innamorato vast, ze was een beetje zenuwachtig en tegelijkertijd opgewonden.

Als je het goedvind houd ik je hand even vast, dit is nieuw voor mij, wat een pracht en praal he, schtitterend. Zullen we wat te drinken halen Innamorato?

Ze giegelde een beetje en zocht zijn ogen, Innamorato keek haar aan en ze zag een glinstering die ze lang niet meer gezien had

InnaMOra
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorato zo okt 26, 2008 9:38 pm

Het gemaskerde Bal Innamo15
Innamorato Keek Innamorata aan. Het gaf hem een gevoel dat hij al heel lang niet meer had gevoeld, dat hij gedacht had nooit meer te voelen

Dat lijkt me een goed idee Innamorata. Laten we kijken wat ze hier te drinken hebben.

Innamorato
volgde Innamorata richting de bar

Innamorato

Aantal berichten : 6
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  InnaMOra zo okt 26, 2008 10:18 pm

Het gemaskerde Bal Innamo18

Innamorata liep samen met Innamorato naar de bar en ze bestelden een heerlijke rode wijn

Gezellig he Innamorato, zullen we proosten opdat het een mooie avond mag worden?

Ze hief haar glas en dacht

Het is maar goed dat hij mijn blozende wangen niet ziet en mijn bonkend hart niet hoort

Proost Innamorato, op een mooie avond !!

InnaMOra
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea zo okt 26, 2008 10:19 pm

Het gemaskerde Bal Abadea[img][/img]

Abadea verneemt dat Isabella in slaap is gevallen en danst in zijn narrenpak wat rond zijn twee mondhoeken naar beneden en zijn belletjes rinkelend, laat hij zijn ogen spreken van blijdschap.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi zo okt 26, 2008 11:01 pm

Het gemaskerde Bal Arlecchino

Arlecchino luistert alsof er vogeltjes zingen om dan volledig afgeleid te vergeten om de glazen naar de dames te brengen.

Dan valt hem het pamflet op wat de ceremoniemeester heeft achter gelaten. Kwiek loopt hij daar heen, schalk kijkent naar links en rechts, maar niet naar voren. Arlecchino struikelt over zijn lange schoenen en maakt een fraaie koprol die zelfs zijn masker intact houd. Natuurlijk schateren alle glazen over de grond en een huilerig

Boehoe klinkt vanachter Arlecchino masker. Bediende! oh dat ben ik. HahahhahaHHahha klinkt zijn schille stem weer en hij verdwijnt achter de gordijnen om even later weer terug te keren met een bezem en een kippepootje in de hand. Arlecchino danst een dansje rond de scherven, laat de bezem vallen en gaat het perkament staan lezen, terwijl hij vette vingervlekken achterlaat. Dan draait hij het perkament om...

Aaah, hij laat het perkament vallen en loopt langzaam teruguit. Als Arlecchino de scherven onder zijn voeten hoort slaat hij het kippenpootje tegen zijn voorhoofd, eet deze op laat het botje vallen tussen de scherven en veegt ze netjes van de zaal onder de gordijnen wel. Dan smijt hij met een gratieuze worp de bezem er achteraan, veegt zijn handen af aan het gordijn en loopt met leeg dienblad richting de glazen...

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorato zo okt 26, 2008 11:04 pm

Het gemaskerde Bal Innamo15
Innamorato heft zijn glas ook naar Innamorata en tikt het zachtjes tegen haar glas aan

Proost Innamorata, op een hele mooie avond

Innamorato keek naar het blaadje dat hij had gekregen. Hij verheugde zich al op wat er komen zou. Het dansen. Een mooie avond was het al. Hij voelde zich toch wel een beetje gespannen vanavond. Hij nam een slokje van zijn wijn. Zijn hand trilde een beetje. Hij hoopte dat Innamorata dat niet zou zien.

Innamorato

Aantal berichten : 6
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni ma okt 27, 2008 12:50 am

Het gemaskerde Bal Zanni

Zanni ziet dat hij gelukkig niet de enige bediende is deze avond. In het begin is het nog even wennen maar hij krijgt snel de smaak te pakken. Steeds beter weet hij door de mensenmassa heen te schieten met de wijnglazen hoog boven zijn hoofd.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Isabella ma okt 27, 2008 12:56 am

Het gemaskerde Bal Isabella
Isabella zag hoe Abadea La Ruffina had begroet en was haar eigen weg gegaan. Ze had stiekem zachtjes moeten blozen van de vlijende taal van deze man. Gelukkig had ze het kunnen verhullen met haar masker.

Zwijgend loopt ze langs Zanni en neemt één van de wijnglazen van zijn dienblad. Even heft ze haar masker iets op om van de wijn te kunnen drinken. Hierdoor zijn haar zachte rode lippen net zichtbaar, maar gelukkig niet genoeg om herkend te worden. Ze drinkt het glas zo snel leeg, dat het lijkt alsof het één slok was.

Isabella
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin ma okt 27, 2008 1:21 am

Het gemaskerde Bal 2976198040_e450b9f582
Het eerste glas wijn heeft Pedrolina genoeg moed gegeven om de balzaal openlijk te betreden. Mmm, hier zijn genoeg gasten om zich mee te vermaken... Of was het om te vermaken??? Ze loopt langs de dansvloer en laat haar ogen over alle aanwezigen glijden.

Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni ma okt 27, 2008 6:14 pm

Het gemaskerde Bal Zanni

Zanni heeft zijn oude vertrouwde ritme weer helemaal te pakken. Hij blijft af en aan slepen met al die wijn.
Eén ding is zeker, met masker drinken al die mensen opeens veel meer. Zijn oude lijf kan het nauwelijks bijhouden. Hij neemt even een moment rust. De mensen kunnen vast wel even zonder hem.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Inna ma okt 27, 2008 8:09 pm

Het gemaskerde Bal Innamorata1


Terwijl Inna en Inno onderweg zijn naar de wijn, verschijnt daar de ceremoniemeester.
Gefascineerd luisteren ze naar wat hij te vertellen heeft.

Het uur van de dans is aangebroken. Hhhmmmm.... laten we ons dadelijk na het glaasje wijn dan maar eens aan een dansje wagen.

Inna knipoogt naar haar Inno en geeft hem, voor zover hun maskers dat haar toelaten, een tedere kus op zijn wang.

Eenmaal bij de wijn aangekomen, reikt Inno haar een glas witte wijn aan. Ze klinken de glazen en proosten op een mooie avond. De wijn smaakt voortreffelijk en zeker naar meer... De avond is nog lang, dus dat zal ook vast geen probleem worden.

Inna
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  guest ma okt 27, 2008 10:41 pm

Il Dottere ziet alle pracht en praal voorbij komen en opeens valt zijn oog op een hele mooie verschijning.

hmmmmmm welkom pedrolina mag ik deze dans van u

guest
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  InnaMOra ma okt 27, 2008 10:57 pm

Het gemaskerde Bal Innamo19Innamorata keek even opzij, en zag de hand van Innamorato trillen, ze lachte zachtjes hij kon haar toch niet goed zien, ze zag hun samen in gedachten dansen, deze sfeer en omgeving brachten toch bepaalde gevoelens naar boven, die ze niet verklaren kon, spannend en opwindend was het wel, ze zette haar glas neer en zei zachtjes

Innamorato, wil je met me dansen?

InnaMOra
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin di okt 28, 2008 12:27 am

Het gemaskerde Bal 2979531406_ea95c589d1_m

hmmmmmm welkom pedrolina mag ik deze dans van u

Geschrokken draait Pedrolina zich om en ziet een grote man met een zwart masker achter zich staan. Snel herpakt ze zich en lacht naar hem.

Maar natuurlijk mag u deze dans van mij. Mijn naam is Pedrolina, mag ik uw naam vragen?

Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Tristan Vanqueour di okt 28, 2008 1:22 am

ooc: "Tristan" fungeert even als "iets wat achter de schermen gebeurt"

Een magische geluid weerklinkt, het is als of een waterval van belletjes neerklatert op de grond, als vanzelf en schijnbaar zonder mensenhanden open de Rode Gordijnen zich om de gehele balzaal te tonen. De kroonluchters flakkeren en walmen bij zulks een ruwe verstoring en de zaal baad zich in een zacht geel licht.

De dansvloer is een intricate wirwar van verschillende kleuren hout, en vanuit elke hoek zijn er verschillende bekende patronen te vinden. Op het podium zit een klein orkest van 13 personen, allen gekleed in een zwart gewaad met een wit masker, het is onduidelijk of het mannen of vrouwen zijn. De zijdeuren van de Balzaal staan wijd open en wie zich een blik waagt zie 2 lange tafel overladen met voedsel en buitelandse geuren die men zou ruiken in Griekenland of zelf verder nog Klein Azie strelen de neus en doen de monden wateren.

Een rij lakijen staat klaar. Allen keurig gekleed in een wit strak pak, met rode sjerpen en belachelijk kleine blauwe steekjes, zij dragen gele maskers die het gezicht bedekken van de neus omhoog.

Link achteraan staat de ceremoniemeester, of is het een beeld van de ceremoniemeester want zo stil staat hij. Naast hem ligt een klein hondje te kluiven op een bot, een blijde kef bij het zien van de gasten is alles wat hem afleid van zijn avondeten.

Dan zet de muziek in. Eerst zacht als een blaadje in de wind, dan dieper en harder als een zwoele, zware geur van kersenbloesems om vervolgens te overdonderen als een donderslag die de duistere ridderzaal verlicht over het haardvuur heen, dan weer als een knapperend vuurtje. Het is onmisbaar de muziek is nieuw, en modern, het is italiaans...


Dan klinkt een gong...

[Het tweede uur]


Laatst aangepast door Tristan Vanqueour op di okt 28, 2008 12:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Tristan Vanqueour
Tristan Vanqueour
Admin

Man
Aantal berichten : 179
Leeftijd : 625
Woonplaats : Heusden
Familie naam : Guillotine
Beroep : Gierstboer, Slager en Kunstenaar
Registration date : 25-03-08

Karakteristieken
Kracht:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue100/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (100/255)
Intelligentie:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue68/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (68/255)
Charisma:
Het gemaskerde Bal Left_bar_bleue168/255Het gemaskerde Bal Empty_bar_bleue  (168/255)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi di okt 28, 2008 12:55 pm

Het gemaskerde Bal Arlecchino

Bij het zien van al die weelde kan Arlecchino zich niet langer bedwingen, met drie radslagen beland hij op de dansvloer en rent dan de eetzaal in...

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorato di okt 28, 2008 5:07 pm

Het gemaskerde Bal Innamo15
Innamorato kijkt Innamorata aan. Een glimlach verschijnt op zijn mond, verborgen achter zijn masker. Hij beseft dat Innamorata het niet kan zien.

Het lijkt me heerlijk om met jou hier te dansen Innamorata zegt Innamorato enthousiast De muziek is net begonnen te spelen en zie eens naar de dansvloer daar. Die ziet er heel apart uit. Ja, ik wil heel graag met jou dansen.

Innamorato neemt nog een laatste slok van zijn wijn en zet het lege glas neer op een tafeltje. Hij pakt Innamorata's hand en leidt haar naar de dansvloer.

Innamorato

Aantal berichten : 6
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni di okt 28, 2008 7:34 pm

Het gemaskerde Bal Zanni

Zanni zag dat meer en meer mensen naar de balzaal toetrokken. Zijn oude lijf was daar niet meer voor geschikt. Hij vond het wel leuk om al die jongen mensen over de vloer te zien glijden. Hij genoot er ten volle van al moest hij daarna snel weer verder. De wijn moest nog bijgeschonken worden en de andere glazen kon hij wel vast schoon gaan maken. Ze konden hem best even missen als ze zo druk bezig waren.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin di okt 28, 2008 11:37 pm

Het gemaskerde Bal 2979531406_ea95c589d1_m

Pedrolina wacht op antwoord van de vreemdeling.

Ineens ziet ze uit haar ooghoek een beweging achter een raam. Nieuwsgierig als ze is kijkt ze wat langer. Hetgeen ze ziet doet een rilling over haar rug lopen. Een sinistere gedaante staat stil als een standbeeld, alleen de wind beweegt zijn mantel.
Het gemaskerde Bal MZhzF4497903-01

Ze zoekt steun bij de vreemdeling en wil hem net wijzen op de vreemde gedaante buiten het raam. Maar voor ze iets kan zeggen is de schim verdwenen. Ze knippert een paar keer met haar ogen, maar de gedaante is echt weg.

Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea wo okt 29, 2008 12:00 am

Het gemaskerde Bal Abadea

Abadea verneemt dat den schoonste damen der dames weer wakker is geworden en trippelt in zijn narrenpakje naar haar toe. Gegroet, Isabella. Abadea buigt voor haar maar kan zijn twee mondhoeken die naar beneden staan niet omhoog krijgen. Als hij weer rechtopstaat spreken zijn ogen in volle glorie over zijn blijdschap, al met al een lachwekkend gezicht, de narrenkap, de mondhoeken die zo treurig naar beneden staan en dan de ogen die zo glorieus spreken van blijdschap. Ik, eh.. vindt U ook niet dat de geliefden zo mooi dansen?

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Il Capit wo okt 29, 2008 3:05 pm

Het gemaskerde Bal IlCapitano
Il Capitano komt binnen en kijkt wat verbaasd rond..

Il Capit
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Isabella wo okt 29, 2008 6:04 pm

Het gemaskerde Bal Isabella

Isabella gooit net weer een glas wijn achterover, als Abadea weer naar haar toe komt huppelen en haar begroet.

Ik, eh.. vindt U ook niet dat de geliefden zo mooi dansen?

Isabella kijkt Abadea aan. Ze vraagt zich af waarom de aandacht van deze man steeds op haar gericht is. ze voelt een blos op haar wangen verschijnen en is blij dat deze nog steeds verborgen is.

Nou...uh... ik...euh.....uhm....

Het kost Isabella moeite om een gepast antwoord te vinden op Abadea's vraag. Na wat gehakkel, beantwoord ze hem in één woord, kort maar krachtig.

Ja.

Isabella tilt haar masker iets op en neemt nog een paar slokjes uit het wijnglas in haar hand.

Dan valt haar oog op Pantalone, de kasteelheer. Hij voelt wat in de zak van zijn jasje. Onhoorbaar vraagt Isabella zich af wat hij aan het zoeken is.

Isabella
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamora wo okt 29, 2008 6:12 pm

Het gemaskerde Bal Innamorato2

Bijzonder verlaat komt Innamorato aan op het bal. Het tekent hem dat hij ook hier weer niet op tijd aanwezig kon zijn. Tot zijn verbazing ziet hij dat hij zichzelf enkele malen terugziet in de balzaal. Verscheidene personen dragen dezelfde naam en hetzelfde masker. Deze Innamorato houdt van exclusiviteit en hij moet zichzelf even moed inspreken eer hij zich mengt tussen de andere gasten.

Onwennig loopt hij rond. Hij vraagt zich af wie er achter de maskers schuil gaan en of anderen hem herkennen. Een masker kan het gezicht bedekken, maar de kleding die eronder gedragen wordt spreekt bij sommigen boekdelen. Innamorato verplaatst zich door de zaal naar een groep Dames en Heren gekleed in fijne stoffen bestikt met gouddraad. Wellicht voelt hij zich wat beter thuis als hij zich onder hen mengt.



<<< Het gaat verder op pagina 2 (zie vierkantjes ...> >>>

Innamora
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum