Guillotine
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het gemaskerde Bal

+7
pim_t
Jaqueau Lange de Ver
Harri
Mojan
Innamorata
Innamorato
Tristan Vanqueour
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorata wo okt 29, 2008 11:42 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata2

Een rijk versierde en kostbaar uitziende koets rijdt het landgoed van de familie de Guillotine binnen. Waardig komt deze voor de ingang tot stilstand en na een aantal ogenblikken wordt de koetsdeur geopend en komt daar een dame uit. Zij draagt een kostbare jurk die bij haar masker past. Nadat zij de personeelsleden een vriendelijk knikje had gegeven schreed ze plechtig naar binnen om dan bij de deur, die leidt tot de balzaal, even halt te houden..

Innamorata

Aantal berichten : 3
Registration date : 29-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni do okt 30, 2008 5:12 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Zanni ziet dat er een aantal nieuwe gasten aankomen. Hun kledij is erg chique en ze lijken van hoge komaf te zijn. Hij besluit om hen een glaasje champagne aan te bieden.
Die rijken zullen een goede wijn wel te min vinden.

Zo snel als zijn oude lijf het toelaat loopt hij richting de nieuwe gasten.

Kan ik u een glas champagne aanbieden.

Met een korte buiging houdt hij de glimmende schaal met de glazen erop naar voren.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamora vr okt 31, 2008 11:25 am

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorato2

Kan ik u een glas champagne aanbieden.

Innamorato is verbaast dat hem een glas champagne wordt aangeboden. Deze prikkelende wijnsoort moet helemaal zijn geïmporteerd uit Champagne. De fles heeft een lange reis meegemaakt waardoor de inhoud ongetwijfeld goud waard moet zijn. De gastheer heeft duidelijk veel voor zijn gasten over.


Natuurlijk wil ik een glas champagne, dankuwel.

Innamora
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gianduia vr okt 31, 2008 4:01 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Gianduiais

Gianduiais ziet in de verte het prachtige kasteel al in zicht komen en zet haar masker op.

Kom op, Sasha zegt ze tegen haar paard en draaft er naar toe.

Eenmaal aangekomen ziet stapt ze af en fatsoeneerd haar jurk en haren even, ze zet haar masker (die door de wind scheef was gaan zitten) weer recht op haar neus en loopt met opgeheven hoofd naar de ingang. Snel draait ze zich nog even om en richt haar blik op Sasha.

Gedraag je. zegt ze lacherig waarop Sasha met zacht gehinnik antwoord.

Gianduiais kucht een keer waarna ze weer verder loopt en de zaal binnenloopt. Ze knikt naar de mensen die haar aankijken en voelt dat ze een beetje een rood hoofd krijgt, maar ach, dat ziet toch niemand met dat masker op.

Ze loopt naar een tafeltje waar een voor haar onbekende dame aan zit en legt haar hand op de rugleuning van een lege stoel.

Is deze stoel vrij, mevrouw? zegt Giandu en lacht vriendelijk.

Gianduia
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Abadea za nov 01, 2008 12:29 am

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Abadea

Abadea draait zich om als hij dame wordt genoemt en kijkt met zijn mondhoeken omlaag, en ogen sprekend van verbazing in het gezicht van een vrouwe. Eh, vergist U zich niet met iemand anders, aangezien ik een man ben. Zijn belletjes wat nerveus laten rinkelend zegt Abadea dan maar Ja Hij neemt haar eens goed in zich op en glimlacht breeduit. U mag hier best komen zitten, graag zelfs.

Abadea
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gianduia za nov 01, 2008 3:13 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Gianduiais

Eh, vergist U zich niet met iemand anders, aangezien ik een man ben. Gianduiais staart naar de man en voelt dat haar mond openvalt van verbazing. U mag hier best komen zitten, graag zelfs. Hoort ze de hem zeggen en zwijgt wijzelijk, straks zegt ze weer iets waardoor ze een verschrikkelijke oen lijkt.

Gianduiais neemt rustig plaats op de stoel en lacht vriendelijk. Het lijke haar wel beleefd om zich voor te stellen en ze steekt haar hand naar de heer toe.

Ik ben Gianduiais, Aangenaam. zegt ze en glimlacht nog breder, Mijn excuses voor mijn fout, ik had het zo snel niet opgemerkt. mompelt ze er nog snel achter aan.

Gianduia
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi za nov 01, 2008 10:41 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Arlecchino

Arlecchino komt de zaal weer binnen met een luide boer en wat vet op zijn kin. Een dame wijst hem daarop en Arlecchino rent heen en weer naar de eetzaal en fatsoeneert zich.

Arlecchino ziet een aantal nieuwe gezichten en ploft neer naast Gianduia en Abadea


pff wordt het niet tijd om te dansen?

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  ceremoni za nov 01, 2008 10:43 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Announcer

Bonkt zijn staf op de vloer, hij schijnt toch te kunnen bewegen.

Het derde uur. Tijd voor de dans Laat de Innamorato en de Innamorata de dans inleiden!

En de muziek zet in.

ceremoni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Mojan za nov 01, 2008 11:06 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamo24Innamorata hoort de ceremoniemeester en kijkt naar Innamorato, kijkt in z'n mooie ogen en zegt

We moeten de dans inleiden Innamorato, ga je mee,

Fluisterd ze zacht en pakt zijn hand vast, en lopen samen naar de dansvloer

Mojan

Aantal berichten : 6
Registration date : 06-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  La Ruffi za nov 01, 2008 11:21 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 LaRuffiana

La Ruffiana neemt dankbaar het glas aan van Pantalone. Ze neemt een slokje.

Dank u, u bent een echte heer. Wat een mooie zaal hè. Ik kan uren naar dat mooie plafond kijken.

La Ruffiana kijkt een beetje dromerig naar het plafond en kijkt dan glimlachend naar Pantalone.

La Ruffi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorato zo nov 02, 2008 12:04 am

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamo15
We moeten de dans inleiden Innamorato, ga je mee,

Fluisterd Innamorata zacht en pakt zijn hand vast, en lopen samen naar de dansvloer

Heel graag Innamorata...

Innamorato kijkt terug in de ogen van Innamorata en voelt dat zijn hart sneller begint te slaan. Die ogen, hij zou er bijna in verdrinken. Innamorato pakt Innamorata's hand vast en volgt haar naar de dansvloer. Hij pakt haar rechterhand in zijn linker en slaat zijn rechter arm om haar heen. Dan begint hij te dansen met Innamorata.

Innamorato

Aantal berichten : 6
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  gast zo nov 02, 2008 3:49 pm

Op de eerste klanken van de muziek spoedt Innamorato zich met zijn Innamorata naar de balzaal.

Voordat de vloer betreden wordt maken zij een buiging naar de ceremoniemeester.

De eerste passen zijn nog wat stroef, maar daarna gaan zij op in het ritme.
Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorato4205x248en Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata4205x248

gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Inna& di nov 04, 2008 1:02 am

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata1 & Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorato1

Inno ziet de Ceremoniemeester ten tonele verschijnen en samen met zijn Inna luistert hij aandachtig naar hem.

Laat de Innamorato en de Innamorata de dans inleiden!

Dat laten zij zich geen tweede keer zeggen.

Inna glimlacht naar haar Inno en drinkt haar glas met heerlijke wijn vlug leeg. Inno neemt haar glas aan en plaatst beide glazen op een dienblad van een van de bediendes die voorbij komt lopen. Dan buigt hij even lichtjes maar plechtig voor haar, neemt haar bij de hand en leidt haar naar de dansvloer.

Inna kijkt om zich heen en ziet dat andere paren ook de dansvloer betreden.

Ze laat zich graag door haar Inno naar de dansvloer leiden. Zijn zelfverzekerde tred, houding, maar ook zijn heerlijk warme handen om de hare; ze kan er altijd met veel plezier van genieten.

Inno slaat zijn rechterarm stevig om zijn Inna heen en houdt haar rechterhand met zijn andere hand ferm vast. Hij kijkt haar even diep in de ogen. Ze glimlachen naar elkaar. Die blik spreekt boekdelen, woorden zijn overbodig...

Zodra de muziek aanzwelt, glijden ze over de dansvloer alsof het een ijsvloer was...

Inna&
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamora di nov 04, 2008 4:27 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorato2

Innamorato kijkt wat verdwaasd om zich heen. Hij had juist het glas met champagne aan zijn lippen gebracht en merkt nu dat hij als INnamorato de dans moet gaan leiden. Hij kijkt zoekend om zich heen naar nog een vrije vrouwelijke Innamorato.

Innamora
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorata di nov 04, 2008 9:14 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata2

Innamorata maakt graag gebruik van de gelegenheid wanneer haar een drankje werd aangeboden. Nog amper had ze hier van kunnen genieten of de gong voor het derde uur sloeg. Ze zag andere aanwezigen de dans beginnen maar daar zij geen partner had meegenomen naar het bal en bovendien haar drankje nog niet had genuttigd, besloot ze op één van de fateuils plaats te nemen.

Innamorata

Aantal berichten : 3
Registration date : 29-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast do nov 06, 2008 6:28 am

Voor de deur van de balzaal zette la fatato vlug haar masker op. Ze hoorde dat men al begonnen was met het dansen. Ze liep met kleine pasjes de balzaal binnen. Het was gewoonweg schitterend. Zoveel pracht en praal had ze nog nooit gezien.
Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Baldemasquemx2
Iedereen was zeer kleurrijk gekleed en de maskers waren prachtig. Tristan heeft er blijkbaar veel tijd en geld in gestoken.
Er passeerde een lakei met drankjes die haar een drankje aanbood. Dank U. Ze nam het aan en proefde er even van. Ze vond het best lekker en nam een grotere slok. Ondertussen wandelde ze de zaal rond en keek naar de dansparen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamora za nov 08, 2008 8:50 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorato2
Innamorato ziet dat hij niet de enige is die enigzins overvallen werd door de derde gong. Hij zet zijn glas champagne terug op het dienblad van de serveerder en loopt naar een vrouwelijke Innamorato die zojuist had plaatsgenomen in een feauteuil.

Mag ik deze dans van u?

Innamora
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Mojan za nov 08, 2008 9:51 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata3205x248nt7.thHet gemaskerde Bal - Pagina 2 Thpix

Innamorata had het gevoel te zweven over de dansvloer, ze voelde zich prettig bij haar gezelsschap. Ze kreeg dorst en vroeg Innamorato

Zullen we even wat gaan drinken? Of zullen we even wandelen door de tuin?

Ze keek Innamorato in de ogen en vroeg zich af wat hij nu dacht, ook zag ze dat iedereen druk aan het dansen was, nu zag ze weer die man met die ogen die haar zo bekend voorkwamen, echter sloeg ze er nu ook geen acht meer op, ze liep met Innamorato naar de lakei en nam 2 glazen wijn van het dienblad en gaf een aan Innamorato

Proost!! en dat deze avond nog lang mag duren

Mojan

Aantal berichten : 6
Registration date : 06-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin za nov 08, 2008 10:07 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 2979531406_ea95c589d1_m
Pedrolina staat aan de rand van de dansvloer. De vreemdeling die haar ten dans vroeg schijnt in gedachten verzonken te zijn geraakt. Met een zucht draait ze zich om en met ruisende rokken zoekt ze de eerste de beste lakei op met een dienblad vol wijn. Ze ziet er één lopen met de fraaiste kristallen glazen die ze ooit heeft gezien met daarin een lichtgouden vloeistof die sprankelt en bruist. Ze loopt naar de lakei en neemt een glas van zijn dienblad. Genietend proeft ze de bijzondere wijn.

Ze blijft langs de dansvloer staan en ziet enigszins afgunstig hoe die bevolkt wordt door een aantal zichtbaar verliefde stelletjes.

Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi zo nov 09, 2008 12:15 am

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Arlecchino

Arlecchino hups heen en weer en nog een keer. De muziek begint al in zijn kuiten te klimmen. Hij sluipt voorzichtig naar Pedrolino en maakt een zeeeer diepe buiging die bijna zijn neus doet buigen.

Goedenavond dame, u houding is zo sip, wilt u mij verblijden met een dans, wellicht gaat het dan over?

Dan strekt hij zijn arm uit

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorato zo nov 09, 2008 1:12 am

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamo15
Innamorato neemt het glas aan van Innamorata en toost met haar

Dat de avond inderdaad nog heel lang mag duren.
We kunnen het wandelen natuurlijk ook combineren met het glas wijn.

Innamorato glimlacht en wacht op wat Innamorata daar op te zeggen heeft. Hij kijkt haar aan in haar wonderschone ogen. Hij ziet de twinkeling er in. Hij haalt even diep adem.

Innamorato

Aantal berichten : 6
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin zo nov 09, 2008 1:51 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 2979531406_ea95c589d1_m

Pedrolina kijkt naar de dansers en drinkt met kleine slokjes van haar wijn. Ineens ziet ze een mannetje met een lange neus voor zich staan die een diepe buiging voor haar maakt, zo diep dat zijn neus de grond raakt.

Goedenavond dame, u houding is zo sip, wilt u mij verblijden met een dans, wellicht gaat het dan over?

Ze lacht en neemt zijn uitgestoken hand aan.

Jazeker vrolijke heer, ik dans graag met u.

Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni zo nov 09, 2008 2:00 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Zanni geniet met volle teugen van de vele Innamorato's die over de dansvloer glijden. Vervolgens komt er een vrouw op hem af die één van zijn glazen champagne van het blad neemt en er zichtbaar van geniet. Met zijn oude stem bromt hij er nog zachtjes achteraan.

Alstublieft Mevrouw

Waarschijnlijk heeft ze het niet gehoord aangezien ze gelijk daarop wordt aangesproken door de Harlekijn die haar ten dans vraagt. Hij ziet ook hen naar de dansvloer vertrekken waar ze vervolgens zwierig dansen.

Hij vindt het jammer dat zijn oude lijf het niet meer kan hebben, anders had hij ook nog wel een dans willen proberen. Zijn gedachten krijgen echter niet veel tijd om de vrije loop te gaan aangezien daar de volgende gast al weer is die een glas champagne wil.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Mojan zo nov 09, 2008 4:04 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata3205x248ix0.thHet gemaskerde Bal - Pagina 2 Thpix

Innamorata kijkt Innamorato aan en zegt

Ja, laten we gaan wandelen en kunnen we de wijn meenemen, lijkt me heerlijk even naar buiten, en het moet een prachtige tuin zijn, en een prieeltje, kunnen we even babbelen

ze neemt Innamorato bij de arm en wandelt met hem naar buiten, de sterren stralen en de maan is helderder dan ooit, ze wandelen richting prieel, haar hart bonkt in haar keel, en voorzichtig kijkt ze even opzij of ze zijn ogen ook kan zien

Mojan

Aantal berichten : 6
Registration date : 06-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi zo nov 09, 2008 4:08 pm



Arlecchino hoor ze lachen en zijn uitgestoken hand wordt gegrepen.

Jazeker vrolijke heer, ik dans graag met u.

Arlecchino plaats zijn handen losje op haar heup en op haar schouder en draaien als zwierend de balzaal op waar ook andere stellen in een schitterend tafreel om elkaar hen draaien.

Wel Pedrolina, hoe vind je het bal en de muziek? Ik kan niet te hard draaien hoor ik ben net terug van de eetzaal

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin zo nov 09, 2008 4:18 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 2979531406_ea95c589d1_m

Samen met de Harlekijn betreedt Pedrolina de dansvloer en snel zwieren en draaien ze in het rond.

Wel Pedrolina, hoe vind je het bal en de muziek? Ik kan niet te hard draaien hoor ik ben net terug van de eetzaal

Ooo mijn beste, dan zullen we niet te snel draaien, een ongelukje zou heel vervelend zijn. Ik vind het bal bijzonder feestelijk en de muziek is hemels. Wat een bijzondere melodie, vind je niet?

Ik heb daarstraks wel een rare schim gezien, hij stond buiten en gluurde naar binnen, een figuur zonder gezicht. Maar misschien heb ik het me maar verbeeld. Il Dottore waar ik toen bij stond heeft niet gezien.

Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast zo nov 09, 2008 8:07 pm

Tijdens het rond wandelen hoorde ze net nog het laatste stukje van wat Petroline zei toen ze haar en de Harlekijn passeerde.

Ik heb daarstraks wel een rare schim gezien, hij stond buiten en gluurde naar binnen, een figuur zonder gezicht. Maar misschien heb ik het me maar verbeeld. Il Dottore waar ik toen bij stond heeft niet gezien.

La fatato liep verder en keek uit alle ramen naar buiten maar zag niets. Ze liep lang een dubbel deur naar buiten. De enige die ze daar in de tuin zag wandelen was een koppel Innamorato en Innamorata. Verder was er niemand te bespeuren. Ach het zal wel niets zijn geweest denkt ze bij zichzelf. Tijdens het wandelen in de tuin hoorde ze ergens water lopen. Ze liep in de richting van het geluid. Daar aangekomen zag ze een mooi fontein.
Het gemaskerde Bal - Pagina 2 5cakb0qhwca0irtb4cagdjvix6
Ze liep erheen en zette zich neer aan de rand van het fontein. Ze stak haar hand in het water. Het voelde heel fris aan.
Ze kon de muziek van het bal nog zachtjes horen. Ze keek naar boven en zag duizende sterren. Vervolgens sloot ze haar ogen en genoot van de nachtelijke sfeer rondom haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorato ma nov 10, 2008 11:57 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamo15
Innamorato kijkt naar Innamorata en ziet dat ze hem ook aankijkt. Hij staart haar een tijdje aan. Ogen als magneten, als meren waar in hij zou kunnen verdrinken. Hij knippert even met zijn ogen. Wat zou ze wel niet van hem denken dat hij haar zo maar staat aan te staren. Hij neemt nog een slokje wijn en hakkelt een beetje.

Wàààt iiis dit een mooooie tuin hè?

Kom op denkt hij bij zichzelf, hou je toch een beetje in de hand. Hij slikt een keer en vervolgt


Is dat het prieeltje waar je over sprak?

Innamorato wijst naar een plek iets verder in de tuin.

Innamorato

Aantal berichten : 6
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Tristan Vanqueour di nov 11, 2008 2:21 am

OOC;

Ik ben 2 weken afwezig. Ik had eerst geplant om deze RP te stoppen op 8 nov, maar mensen hebben lol dus dans lekker verder. Om 25 nov is het 0:00 uur en gaan de maskers af ;o)

Let wel sommige karakter zullen dus vanaf nu wat stilletjes rond lopen...

Tristan
Tristan Vanqueour
Tristan Vanqueour
Admin

Man
Aantal berichten : 179
Leeftijd : 625
Woonplaats : Heusden
Familie naam : Guillotine
Beroep : Gierstboer, Slager en Kunstenaar
Registration date : 25-03-08

Karakteristieken
Kracht:
Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Left_bar_bleue100/255Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (100/255)
Intelligentie:
Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Left_bar_bleue68/255Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (68/255)
Charisma:
Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Left_bar_bleue168/255Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (168/255)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Arlecchi di nov 11, 2008 2:27 am

Arlecchino stopt met dansen en houd het hoofd scheef.

Echt waar? Wel dan moet ik de kraaien wakker schuden!

Arlecchino buigt weder diep. Mijn nederige veronderschuldigen schone dame, ik zal wederkeren, maar moet nu op jacht naar schimmen in de nacht. Hop ho waar is mijn degen?

En haast zich met twee radslagen van de dansvloer, daarbij bijna een danspaar rakende. Onderweg pakt hij een degen van de muur en gaat er als de wind vandoor....

Arlecchi
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Pedrolin di nov 11, 2008 12:06 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 2979531406_ea95c589d1_m

Echt waar? Wel dan moet ik de kraaien wakker schuden!

Mijn nederige veronderschuldigen schone dame, ik zal wederkeren, maar moet nu op jacht naar schimmen in de nacht. Hop ho waar is mijn degen?


Verbijsterd ziet Pedrolina hoe haar danspartner ineens met radslagen de dansvloer verlaten, haar midden op de vloer achterlatend... Net nu ze het naar haar zin begon te krijgen. Toch kan ze haar lachen niet houden als ze ziet hoe hij rond rent, een ander danspaar bijna omver loopt en met een zwaard begint te zwaaien dat eerder decoratief is als bruikbaar. Lachend loopt ze naar de rand van de dansvloer, het is wel weer tijd voor zo'n glaasje overheerlijke wijn. Zoekend kijkt ze om zich heen naar de lakei met de goudgele wijn...


Pedrolin
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni di nov 11, 2008 4:28 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Zanni was even naar achter gelopen. Door de vele gasten ging de drank er snel doorheen. Gelukkig wist hij waar de voorraad lag. Door zijn zwakke rug was het echter niet heel makkelijk om die zware vaten naar de balzaal te krijgen. Hierdoor was hij langer afwezig dan eigenlijk zijn bedoeling was. Toen hij het nieuwe wijnvat op zijn plek had gezet haalde strekte hij zijn rug nog even waarna hij snel de mensenmassa weer in liep.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Innamorata di nov 11, 2008 7:58 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata2 & Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorato2

Terwijl ze geniet van haar drankje en onderwel goed zicht heeft op de dansende paren, hoort ze ineens een vertrouwde stem. Ze draait zich wat en kijkt dan naar Innamorato.

Mag ik deze dans van u?


Ze kijkt de man even aan terwijl ze haar glas op tafel zet, het is immers toch leeg. Daarna beantwoordt ze de vraag door op te staan en haar hand in de zijne te leggen. Na een zacht knikje te hebben gegeven wacht ze verder af wat deze Innamorato zal ondernemen.

Innamorata

Aantal berichten : 3
Registration date : 29-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast wo nov 12, 2008 6:17 am

La Fatato werd wakker en keek om zich heen. Het was niet de bedoeling om in 't slaap te vallen maar door alles wat er de laatste tijd is gebeurd in haar leven had ze de rust nodig. Ze stond recht en liep terug in de richting van het kasteel. Ondertussen dacht ze na over wat ze verder met haar leven wilde.
Toen ze weer in de balzaal was keek ze de zaal rond. Ze zag hoe Zanni met moeite een zware vat aan het verplaatsen was en vervolgens zijn rug even strekte. Ze volgde hem met haar ogen en liep op hem af.

Hallo Zanni. Ik zag net hoe je dat zware vat op zijn plaats zette en merkte dat je last had met je rug. Ze legde een hand op zijn schouder en keek hem bezorgd aan. Gaat het? Wil je niet even zitten? Waarom heb je niet iemand anders geroepen om die taak over te nemen? Ik denk niet dat Tristan zou willen dat je je rug breekt. Ze keek de zaal rond maar zag geen enkel bekent gezicht. Vervolgens nam ze zelf een beslissing. Jammer dat ik geen echte fee ben anders had ik de pijn in je rug laten verdwijnen. Ze glimlachte naar Zanni. Maar als je wilt kun je me gezelschap houden terwijl ik uitrust en dan kun je ook wat rusten tot het wat beter gaat met je rug. Er is genoeg personeel dat rondloopt.

Ze zei maar niet dat ze net geslapen had in de tuin anders gaat hij misschien niet rusten en ze is bezorgd om Zanni. Ze kon het niet over haar hart krijgen dat hij dat zware werk nog deed. Ze zou nog liever die taak zelf overnemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni wo nov 12, 2008 5:01 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Hallo Zanni. Ik zag net hoe je dat zware vat op zijn plaats zette en merkte dat je last had met je rug.
Gaat het? Wil je niet even zitten? Waarom heb je niet iemand
anders geroepen om die taak over te nemen? Ik denk niet dat Tristan zou
willen dat je je rug breekt
.

Er werden veel vragen tegelijk op hem afgevuurd. Hij moest alles nog eens goed overdenken. Die vrouwen praatte ook altijd zo veel.

Ja het gaat wel weer, mijn rug is altijd al aan de zwakke kant geweest dus ik ben er aan gewend. Het was misschien wel verstandiger geweest om even een andere bediende erbij te halen.

Maar als je wilt kun je me gezelschap houden terwijl ik uitrust
en dan kun je ook wat rusten tot het wat beter gaat met je rug. Er is
genoeg personeel dat rondloopt.


Dat is misschien wel een goed idee ja, al laat ik mijn collega's niet graag alleen achter. Ik denk dat ze het wel even alleen afkunnen. Zal ik je rondleiden door het kasteel? Ik weet alle mooie plekjes ondertussen wel te vinden.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast vr nov 14, 2008 12:00 am

Dat is misschien wel een goed idee ja, al laat ik mijn collega's niet graag alleen achter. Ik denk dat ze het wel even alleen afkunnen. Zal ik je rondleiden door het kasteel? Ik weet alle mooie plekjes ondertussen wel te vinden.

Dat vind ik heel aardig van je. En wat je collega's betreft, die zullen zich ook wel amuseren. Het is tenslotten een feest. En de gasten kunnen desnoods zichzelf bedienen. Ze haakt haar arm om die van Zanni en glimlacht naar hem. Waar zullen we beginnen? Wijs me maar de weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni vr nov 14, 2008 4:56 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Toch wel blij dat hij even wat afleiding heeft loopt hij arm in arm met La fatato.

Waar zullen we beginnen? Wijs me maar de weg.

We kunnen het beste maar hier in de Noorder vleugel beginnen. Daar zijn we nu toch al.
Als we hier links gaan komen we uit in de eetzaal. Daar worden de grote familiediners en dergelijke gehouden. Nog iets verderop zijn de slaapzalen.


Samen lopen ze naar de slaapzalen toe.

Zoals je ziet loopt hier een trap omhoog. Als je helemaal naar boven klimt. Kom je in één van de torens van het kasteel uit. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over het kasteel en de tuinen.
Wil je naar boven of zullen we via de hoftuinen doorlopen naar de Zuider vleugel?

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Mojan za nov 15, 2008 7:12 pm

[img:9193]https://guillotine.actieforum.com/Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Innamorata3205x248rb2[/img]

Innamorata wijst naar het prieeltje en dan ziet ze de prachtige sterrendeken aan de hemel

Wat mooi moet je kijken, je verdrinkt zowat in al die schitteringen, ah daar staat ook een bankje, zullen we even zitten Innamorato?

Mojan

Aantal berichten : 6
Registration date : 06-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast ma nov 17, 2008 10:08 am

Ik zou graag het uitzicht wel willen zien. Het moet heel prachtig zijn om het van boven uit te zien. La Fatato luisterd aandachtig naar Zanni en volgt hem terwijl hij verder vertelde. Hoe komt het dat je zoveel weet over het kasteel? Werk je hier dan al heel lang? Ken je hier ook enkele familieleden? Kun je me iets over de familieleden vertellen? Ze kijkt verwachtingsvol naar Zanni.
Sorry, dat ik zoveel vragen stel. Ik ben nogal nieuwschierig en ik ken er nog niet zoveel van de families hier in het kasteel. Wat voor mensen zijn het? Zijn ze net zo lief en aardig als Tristan of zijn ze meer op zichzelf? Nu begin ik weer door te vragen. Sorry.
La Fatato hielt haar mond en liep stilletjes verder met Zanni.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni ma nov 17, 2008 4:52 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni
Ik zou graag het uitzicht wel willen zien uitzicht wel willen zien. Het moet heel prachtig zijn om het van boven uit te zien.

Je kan van boven af inderdaad heel veel zien. Het uitzicht is schitterend, door het vele bos hier in Arnhem kan je echter vaak weinig zien wat er zich allemaal beneden afspeelt.

Vervolgens komt er weer een heel vragenvuur op hem af, hij probeert de vragen zo goed en zo kwaad als het gaat allemaal te beantwoorden.

Hoe komt het dat je zoveel weet over het kasteel? Werk je hier dan al heel lang?


Ik werk hier al een hele tijd ja. Mijn ouders waren arm en al snel moest ik voor mezelf leren zorgen. Ik hoorde dat ze hier nog een bediende zochten en deze baan heb ik met beiden handen aangegrepen. Ik heb nooit spijt van mijn keuze gehad. Nu ben ik oud geworden probeer ik de jongere bediendes de fijne kneepjes van het vak bij te brengen, hoewel ik het liefste zelf aan het bedienen ben.

Ken je hier ook enkele familieleden? Kun je me iets over de familieleden vertellen?

Kennen, kennen, ik ken de familie leden niet echt. Ik weet hoe ze er uit zien en weet hoe ze heten en af en toe voer je er eens een gesprek mee als ze weer een keer langskomen op het kasteel, maar je blijft toch een bediende dus van een echte sterke band is geen sprake.

Sorry, dat ik zoveel vragen stel. Ik ben nogal nieuwsgierig en ik ken er nog niet zoveel van de families hier in het kasteel. Wat voor mensen zijn het? Zijn ze net zo lief en aardig als Tristan of zijn ze meer op zichzelf?


Het maakt niet uit, vraag gerust raak hoor. Van vragen word je immers wijs. De familieleden die hier dagelijks leven ken ik natuurlijk wel beter. Het zijn zeker aardige mensen en het is altijd heel gezellig. Op een gegeven moment hoor je er toch ook een beetje bij als je al zo lang rondloop. Sommige zie je wat vaker dan andere, maar over het algemeen ben ik heel tevreden. Tristan is een hele goede werkgever en heeft het beste voor met zijn personeel. Het is toch fijn om te weten dat je aanwezigheid geapprecieerd wordt.


Ondertussen waren ze langzaam verder gelopen en ze waren nu bijna boven in de toren.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast di nov 18, 2008 4:31 pm

La Fatato luisterde aandachtig naar Zanni. Hij had een aangename stem en La Fatato luisterde graag naar wat hij te vertellen had. Ze vond het fijn om te horen dat ook de andere familieleden respect tonen voor het personeel. Nog een klein stukje en ze waren boven.
Gaat het nog Zanni? Ik besefte niet dat het zo'n enorme klim was naar boven.
Toen ze boven aankwamen liet Zanni haar voorgaan. La Fatato kon haar ogen niet geloven. Het was ongelooflijk. Zoiets had ze nog nooit gezien. Het was gewoonweg prachtig. Meer dan dat. Er bestond geen enkel woord dat kon omschrijven hoe mooi het was. Ze keek even naar Zanni en glimlachte. Haar ogen begonnen te schitteren van verbazing maar ook van blijdschap.
Dit was de klim meer dan waard. Vind U ook niet Zanni. Ze keek terug naar het panorama dat zich voor haar bevond. Langzaam liep ze langs de muur, terwijl ze met haar hand er langs streek, rond de toren.
Dit is beslist de mooiste plek van heel het kasteel. Ze draaide zich terug om naar Zanni. Hartelijk bedankt dat je me dit hebt laten zien. Ze gaf Zanni een klein, lief kusje op zijn wang en bloosde door haar ondoordachte actie. Je weet inderdaad de mooiste plekjes over heel het kasteel. Vervolgens keek ze terug naar het uitzicht van het landschap dat zich tot in de verte uitstrekte, zo ver het oog kon zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni di nov 18, 2008 5:28 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni
Gaat het nog Zanni?

Jawel hoor, ik ben nog wel wat gewend op mijn oude dag. Wink

Dit was de klim meer dan waard. Vind U ook niet Zanni. Hartelijk bedankt dat je me dit hebt laten zien.

Het is het inderdaad meer dan waar. Hoewel ik hier al wel vaker geweest was blijft het toch elke keer dat ik hier kom indrukwekkend. Ik leid je graag rond hoor, ik vind het alleen maar fijn dat er mensen geïnteresseerd zijn in het kasteel en alles erom heen.


Opeens voelde hij de warm lippen van La Fatato op zijn wang drukken. Hij schrok er van en bloosde licht, gelukkig had hij zijn masker op. Hij zag dat La Fatato zichtbaar genoot van het uitzicht en wachtte geduldig tot ze alles gezien had en ze weer verder konden gaan.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast di nov 18, 2008 9:57 pm

Het is het inderdaad meer dan waar. Hoewel ik hier al wel vaker geweest was blijft het toch elke keer dat ik hier kom indrukwekkend. Ik leid je graag rond hoor, ik vind het alleen maar fijn dat er mensen geïnteresseerd zijn in het kasteel en alles erom heen. Ze liep naar Zanni en nam zijn arm en wandelde verder.
Dat het elke keer indrukwekkend is dat geloof ik best. Elk sezoen zal het er ook anders uitzien. Kun je me iets over de geschiedenis vertellen van dit kasteel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni wo nov 19, 2008 8:12 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Ze liepen samen verder de trap weer af door de eetzaal en langs de slaapzalen.

Kun je me iets over de geschiedenis vertellen van dit kasteel.


Ik weet helaas niet heel veel van de geschiedenis af maar ik zal je er zoveel mogelijk over proberen te vertellen. Het kasteel Doorwerth is nog niet extreem oud. Het oudste gedeelte komt uit 1260 dus dat is nu bijna twee eeuwen oud. Dit gedeelte was geheel van hout gemaakt en was gebouwd op een eilandje in de rivier de Rijn die je net hebt kunnen zien. Dit gedeelte werd echter al snel in brand gestoken en aangezien het hout was brandde het zeer goed. Ze hebben toen wel een nieuw kasteel gebouwd, dit keer aan de rand van de Rijn.
Sinds heer Tristan er in is gaan wonen hebben ze het kasteel snel uitgebreid. In het begin was er alleen het gedeelte wat nu de woontoren is. Hier hebben ze later omheen gebouwd en zo is het kasteel geworden wat het vandaag de dag is.

Ondertussen waren ze aanbeland in het oudste gedeelte van het kasteel, de woontoren en liepen ze rustig verder richting de zuidervleugel.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast do nov 20, 2008 4:09 am

Ook al weet je niet zo heel veel, je weet al meer dan ik. En ik luister graag naar wat je verteld. Het is ook allemaal zo intressant. En de manier waarop je het verteld is ook facinerent. Als ik dan mijn ogen sluit dan lijkt het alsof ik terug in de tijd ben van toen ze het bouwde. Dan zie ik het voor me zoals jij het beschrijft.

Ze bleef even stil staan en sloot haar ogen. Weet je, soms wenste ik dat ik terug naar die tijd kon gaan om te zien hoe het er toen aan toe ging. Ze keek even naar Zanni. Ik vind dat Tristan het mooi heeft aangebouwd. Vind je ook niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni do nov 20, 2008 5:38 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni
Weet je, soms wenste ik dat ik terug naar die tijd kon gaan om te zien hoe het er toen aan toe ging.

Dat hebben we denk ik allemaal wel eens. Ik wens ook wel eens dat ik nog jong zou zijn, of nog mooier verder terug in de tijd te gaan dan dat ik oud ben. Ik denk echter niet dat ze daar ooit wat op gaan vinden.
Tristan heeft dit inderdaad goed voor elkaar. Het is een schitterend kasteel geworden.

Zullen we nu verder lopen naar buiten toe? De tuinen en hofjes zijn schitterend net als de omliggende bossen trouwens.

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast za nov 22, 2008 8:30 am

Zullen we nu verder lopen naar buiten toe? De tuinen en hofjes zijn schitterend net als de omliggende bossen trouwens.

Dat lijkt me leuk. Ik ben wel eens een stukje gaan wandelen maar niet al te ver, anders loop ik misschien nog verloren. Maar als jij erbij bent zullen we zeker niet verdwalen.

Samen met Zanni liep ze naar buiten de tuin in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Zanni zo nov 23, 2008 2:26 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Zanni

Zodra ze de deuren naar buiten openslaan waait de koude wind hen te gemoed, gelukkig zijn ze warm gekleed. Zo lopen ze samen door de prachtige hoftuinen. Veel bloemen zijn al uitgebloeid toch ziet het er allemaal nog prachtig uit.

Eigenlijk zou je in de zomer een keer terug moeten komen. Dan is de tuin nog zoveel mooier.

Ze lopen verder door de tuin en komen langs verschillende fonteintjes en zitplaatsen.

Zullen we hier even rusten of wil je eerst nog een stukje lopen en in het bos een moment rust nemen?

Zanni
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Brighell ma nov 24, 2008 3:16 pm

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Brighella


Middernacht nadert en na lang de gasten bestudeert te hebben slaat Brighella zachtjes met zijn vuist op tafel. Nog vlotjes slaat hij een wijntje achterover, maar verdwijnt dan door het gordijn....

Brighell
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gast di nov 25, 2008 7:38 pm

Eigenlijk zou je in de zomer een keer terug moeten komen. Dan is de tuin nog zoveel mooier.
Zullen we hier even rusten of wil je eerst nog een stukje lopen en in het bos een moment rust nemen?


La Fatato keek naar Zanni en zei: Voor mij maakt het niet uit. Ik geniet gewoon van jou gezelschap. Maar als je eventjes wilt rusten dan doen we dat gewoon.
La Fatato loopt naar een zitplaats en zet zich daar neer.
Vervolgens keek ze even rond.
Ook al zijn er nu geen bloemen in bloei, het uitzicht is wel mooi. Maar ik denk wel dat het heel mooi moet zijn als de bloemen in bloei staan. Al de kleuren van verschillende bloemen. Ja, het zal zeker prachtig zijn om te zien. Wie weet kom ik dan wel eens terug. Dan kom ik je zeker opzoeken. Maar op het moment blijf ik hier nog een tijdje.
Ze genoot van de rust en hoorde heel zachtjes nog de muziek van het bal.
Weet je wat ik jammer vind. Dat aan alle goede dingen een eind komt. La Fatato kijkt een beetje droevig. Nog even en het is middernacht en gaan de maskers uit. En dan is het gedaan met de vrijheid.
Ik ben wel nieuwschierig wie er allemaal aanwezig is. Jij ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het gemaskerde Bal - Pagina 2 Empty Re: Het gemaskerde Bal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum